Rocking the world!

Bikinin är provad!

Som min syster Lisa sa
- har man vänjt sig vid att muskeln arbetar över implantatet när man simmar klarar man allt.

Jag skrek inte för att det var kallt i vattnet (för det var det inte) eller för att det var äcklig botten (det var det) - jag skrek för att det var en skitäcklig upplevelse att simma!
Muskeln liksom spänner över implantatet samtidigt som den arbetar vilket närmast känns som om man har träningsvärk. Så mer bada blir det!

Har ju yogar lite - passar på då Yogastudion jag går på har sommaryoga och jag kan ta igen, mtp op mitt i terminen har jag lite att ta igen. Armhävningar i asanas är jobbigt - man vet inte om det bara är läskigt och obehagligt eller om jag inte är redo. Så gör min egen variant. Ställer mig i hög planka går ned på knä och ställer mig i låg planka sedan lägger jag mig på mage och likadant tillbaka till hunden. Hunden är inget problem! Jätteskönt att sträcka ut musklerna. Vilar dock i barnets ofta så jag ska gå lugnt fram.


Går dagligen runt med min riktiga protes i min riktiga protesbh! Ser kickas ut! Eller jag ser normal ut! De som vet utbrister -åh är det protesen!

Ju mer normal man känner sig desto mer onormal när man byter om i publika sammanhang.
På stranden bytte jag ju bikinibh och fick ta ut protesen och lägga den i den nya. Känndes konstigt att smussla med det men vem ska bry sig?
Man vill väll att de inte ska stirra bara. Kompisarna kan jag ju visa protesen för - de vet ju så de har ju mer funderingar.

En av killarna frågade - flyter dom? Har de högre eller lägre densitet än vatten?
Jag fick stå och hoppa lite i vattnet för att känna om det blev någon skillnad men lite flyter de ju. Å andra sidan gör väll riktiga bröst det med!


Angående shoppingen så gav jag Lisa Houdini topparna - de lyfte för mycket! Lisa blev glad för hon sa att hennes tuttar också blir kalla!
Amningsbhn från Boob tänkte jag ge Emma men hon sa att det var så kort tid kvar att amma. Bestämde mig ändå för att behålla den. Ska modifiera den!

Finns ett företag i Sverige som har patent på ullfrotte och säljer för 50 kr metern på fabriken i Östersund! Att jag vill dit och handla! De tipsade också om hur man skall tänka med lager för att behålla värme. Så jag har funderat på att köpa fleece och sy på amningsbhn och sedan kanske även ett vanligt tricot tyg så har jag en sjukt bra grund!

Har skaffat en overlock så inget kan stoppa mig... Pengarna kanske...

/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Besökstoppen