Återbesök efter op 1.3

Jag har ju helt missat att berätta om onsdagens speedmöte med dr Åsa! Det var en ny ssk som mötte mig och det verkade som hon var på utbildning då Åsa visade och förklarade vad de gjort hittills med mig.

Jag fick därmed veta att de gjort cm stora snitt, bl.a. i ljumsken, för att med hjälpa av sånna där sugrör ta ut fett från mage och kärlekshandtag och även gjort snitt på fyra ställen på bröstet, tre efter rundningen på undersidan och en vid bröstvårtan, där de med en tunn nål pumpat in fett i formen av solfjäder för att det skall spridas jämnt.

Så jag har lite fyllning i bröstet men det är hårt där jag antar AMD materialet och huden integrerats och ärrats av infektionen. Det är alltså det nu som kommer avgöra ifall det blir expanderproteser eller ifall dr Åsa skall få arbeta trasdockastyle!

Åsa kom ihåg att vi setts på plastkgruppen även fast hon just då inte kände igen mig.

Nåväl läkarbesöket gick alltså till såhär : kläder av - visa förklara - ligg på britsen - lossa gördeln - byta tejp varav flertalet ärr på bröstet redan var borta så mindre tejpande där. Dr Åsa konstaterade att allt såg fint ut och att jag skulle ha gördel en vecka. Sedan var mötet klart och jag fick åka till jobbet.

Jag hade räknat med att det skulle ta lite mer än 7 min från utsatt tid men det gjorde det inte!

Bra när det går bra!

Då var jag i epicentrum av blåmärken men de har börjar gett sig nu, även bröstet som varit helt gult börjar få tillbaka hudfärgen.

/Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Besökstoppen