Läget

I onsdags fick jag träffa dr Åsa som var på besök i Visby, och dr Helena var också på plats. Åsa sa att det såg mjukt och fint ut trots min historia. Hon kom dock med ett dåligt besked - mitt västra implantat är one of a kind - dvs de använder inte den sorten längre. Det betyder att vill jag byta så måste båda bytas. Åsa sa att det skulle vara väldigt klåfingrigt att gå in och byta båda mtp alla risker som det medför. Jag höll med!

Hon tömde 20 ml från expandern och nu äntligen är brösten jämnstora! Åsa sa att kanske 10 ml till kunde tömmas när Inkeri kommer i november då porten skall tas bort.

Utseendemässigt så är vänstra implantatet anatomiskt utformad dvs bredaste stället är längst ned på protesen medan expandern har sitt fyllnadsställe mitt på så den är rundare. Innan de tömde i onsdags syntes det ganska bra men nu är de så lika de kan. Vänster har ju mindre underhudsfett och man ser tydligt bröstmuskelns kontur medan höger tagit åt sig det transplanterade fettet.

Måste säga att jag uppskattar saltlösning. Det följer ju gravitationen och nu när vi tömt så mycket (kapaciteten är 450ml nu har jag 330ml) är bröstet riktigt mjukt. Något jag tänker ha i åtanke när jag skall byta om en 10 år.



/Sara


Kommentarer
Postat av: Anonym

http://rockester.blogg.se/2013/may/brostcancer-och-angelina-jolie.html
Läste precis detta inlägg. Gjorde mig så otroligt upprörd och ledsen att en totalt okunnig människa har mage att uttrycka sig så klumpigt om något hon inte vet ett skit om

2015-12-05 @ 09:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Besökstoppen