Sjukgymnastik

På Visby hade de ingen ledig tid förrän om 5-6 veckor och de kunde inte boka nya förrän då.

Så jag ringde Karolinska igen och fick tillslut rådgivning per telefon!

Jag får gärna masseras! Så länge man inte masserar framsidan! Om jag skall ligga ned på mage så kan jag lägga kuddar under höft och mage för att avlasta. Finns ju massörstolar också ifall jag söker proffs.

Så jag skall fortsätta med övningarna och lägga till öra mot axel stretch.

Värmekudde är också något jag ska använda mer för att lätta på spänningarna.

Med fördel kan jag börja gå med stavar och simma. Om två månader så kan jag ställa mig på yogamattab igen, då ska jag ha tillbaka full rörlighet.


Förmodligen är det stillasittandet i kombination med spänningar jag gått med efter operationen.
De som sett mig för några veckor sedan vet! Jag höll uppe jackan med axlarna för den tryckte över bysten och jag hade tillräckligt med bröstbandet.
Jag valde fel jacka! Tips till er andra där ute - välj den pösigaste jackan ni äger! Är den tight över bysten innan op så kommer den vara ett helvete efter! Gäller alla kläder!

/Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Besökstoppen