Säker på mig själv.

Jaha, idag var jag ju hos Kenneth Villman, på hans namnsdag att tillägga, och hade samtal och undersökning.
Vi pratade om hur jag mådde psykiskt och hur min inställning är till den här diagnosen.
Jag sa som jag tyckte att jag är glad över att veta redan nu att jag bär på genen så att det inte hade kommit som en chock i mina äldre år om jag skulle få bröstcancer. Jag sa också att jag är helt inställd på att operera mig så snart som möjligt.

- Du verkar väldigt säker på det här. Är du en självsäker person?? sa Kenneth tillslut.

Då tänkte jag efter och sa sen "Ja, jag är nog väldigt självsäker när det gäller den här saken".
Med det kom jag fram till att man kan vara självsäker på så olika saker. Jag är väldigt framåt av mig.
Så då tyckte Kenneth att just den saken var slutdiskuterad och skickade en remiss till Plastiken.

Och nu känner jag så här, fyfan vad bra jag är och vad skönt att det händer lite när jag är betsämd på min sak!!

Vad jag inte tyckte var roligt med denna dag var just sjukhuset, det luktar konstigt, på onkologen är folk dödssjuka och jag har inte varit därinne sen Mamma blev sjuk och hade sina behandlingar. Visst jag har varit inne i sjukhuset på kvinnokliniken, akuten, BB och audiologen men just onkologdelen och i korridoren när man går in vid M2 tycker jag inte är lika kul att vara, så i korridoren är det raska steg och så bannade jag mig själv för att jag alltid kommer så jävla tidigt till väntrummet. den halvtimme jag satt där känndes som ett år och jag hade lust att springa ut i friska luften eller kanske tillochmed spy.
Så när jag kom ut efter en halvtimme hos Kenneth slog jag på telefonen och väckte Lovisa, första namnet som poppade upp i huvudet just då, jag var tvungen att prata med en vettig människa som inte tillhörde sjukhuset.
Kenneth är vettig, men han är också doktor.
Jag gillar inte sånna så mycket och nu ska jag operera bort brösten. Jag kommer få träffa hundra doktorer OCH kirurger.

Men det kommer gå bra.
Nu ska jag fokusera på att sy lite och skissa antagningsprover till Borås.

// Lisa

Kommentarer
Postat av: Amelie

Det är bra att du är en självständig och bestämd kvinna. Det behövs så som vi lever idag!!

Och jag är stolt över dig Lisa, att du vet vad du vill och står på för det!! Finns här för dig det vet du. Stöttar dig i alla de val du tar!!

Du ska se att detta kommer gå bra. Med dig vilja och styrka så ska du se att detta ordnar sig!:)

Älskar dig! Puss

2011-03-22 @ 17:56:06
Postat av: Faster Anna

Hej

Vi skulle behöva en Lisa-Faster kväll.

ska du basta på fredag? då skulle vi kunna ta ett mys efteråt

Kramar i massor goa glada duktiga Lisa

2011-03-22 @ 19:47:54
Postat av: Ellinor Landal

Hm..har alltid svårt att komma igång och skriva svar på sånna här saker..så jag kan lika gärna blaja på tills det kommer något vettigt ur mina fingrar.

Jag känner att jag inte riktigt hänger med vad som händer i ditt liv Lisa...det gör mig lite ledsen...men då menar jag inte att skulden ligger på någon. Det blir ju bara så ibland, och jag är VÄLDENS SÄMSTA TELEFONIST!!!! Jag har alltid så mycket för mig med mig själv och min närmaste omgivning så jag känner aldrig att jag har tid att sätta mig ner och ringa ett samtal...tragiskt...

Vi får hooka upp en dag helt enkelt.



Jag får en klump i bröstet och tårarna brinner i mina ögonvrår när jag tänker på att ni ärvt den horribla genen. Jag har tyvärr alltid hört till dom som tar ut skiten i förskott och gärna målar fan på väggen. Fast bara när det kommer till hur mina närmaste mår och lever.....överlever...

Ni kommer överleva! Annars jävlar!!!

Jag kommer vara en av de som står er i ryggen de gånger ni inte orkar med. Vi finns här.....HÄR! ALLTID!!

Nej nu börjar det bli för magstarkt det här....börjar snart grina.

Men det är kanske inte så konstigt. Ni har funnits i mitt liv längre än några andra vänner jag har/haft. Vi är som systrar....Vi ses inte så ofta nu för tiden, men vi vet vart vi har varandra! Det är huvudsaken.

Nej nu börjar det igen....suck....jag har ju varit på zumba idag! Då blir man speedad! Yeah! Zumba! Whohooo!!!!!



Fan....



Jag älskar er så jävla mycket....

2011-04-20 @ 19:49:29
URL: http://eddieluciano.blogspot.com
Postat av: Sara BRCAsyster

Vi älskar dig också!!! Du och din underbara familj kommer alltid vara våran extrafamilj <3 Fastän vi inte hörs/ses så ofta är Du med oss alltid!



På tal om annat så Zumbade jag i måndags, lite skillnad på energin man får av Body-Combaten, så vi kan zumba i sommar när jag är på fastlandet en vecka! Shaking that aaaaaaaaaazzzzzzzzz!



GLAD PÅSK!

2011-04-22 @ 11:06:16
URL: http://brcasystrar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Besökstoppen