Två-veckors-kontroll

För en vecka sedan besökte jag akuten - igen bara för att - det var en rodnad jag inte riktigt visste vad den ville bli men det visade sig inte vara något farligt.
 
Idag träffade jag Ssk Petra på Bröstmottagningen. Allt ser fint ut och jag tänker minsann inte sitta hemma en dag till! Om två veckor skall vi fylla på.
Vi pratade lite om tejpning då jag börjat få en irritation mot tejp, även brun. Jag har alltid använt alsollösning för att ta bort tejprester innan jag lagt på nästa och det är lite för uttorkande. Petra noterade även att under kirurgtejpen som jag inte rört över ärret var jag lite röd och därför fick jag en silikonbaserad tejp med mig. Jag fick även en tvättlapp att ta bort rester med och köpte även fler på apoteket - Remove heter de och kostade 141,5 kr för 50 st men det kommer det vara värt!
 
Annars så får jag börja sova utan bröstbandet!
 
Jobb i morgon - ska lägga upp lektionerna de närmaste veckorna så jag skall slippa ha något att bära omkring på. Hoppas jag lyckas med det annars får jag utnyttja folk till assistenter.
 
/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Besökstoppen