Redan dags: D-day för äggstockarna

Så här ligger jag i Carlanderskas operations-väntrum inför operation.

I våras träffade jag en läkare för att "trycka på knappen", jag fyllde 35 år i somras.
Jag förstod att det skulle ta tid tills de kallade mig då corona härjar i världen men efter sommaren så frågade de om jag ville stå i Göteborgs operationskö och få tid redan på hösten. Som tur var gav sjuksköterskan mig tid att fundera.

För det blev en chock. Det var på riktigt nu. Vi satt och grät i soffan men vi var rörande överens att det här var rätt väg och tid.
Hellre en Sara vid liv än en biologisk Sara-mamma som dör i cancer i ung ålder.

Jag godkände att få vara i kö i Göteborg och jag fick en kallelse till Carlanderska sjukhuset. De hade ingen tid utan skulle höra av sig. När de väl hörde av sig lyckades jag få en tid på höstlovet.

Och här är vi nu!
Nu är jag inkopplad med dropp och har operationskläderna och ett armband.

På återhörande efter jag vaknat!



Sara satt vid tangenterna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Besökstoppen