Backlogg 19 oktober

Jag skrev ju aldrig hur det gick hos kirurgen, hrm,  jag menar doktorn på bröstmottagningen. Kanske för att det inte var så mycket att säga mer än att JAG FÖRSTÅR INTE MÄN I 50 ÅRS ÅLDERN SOM TALAR OM FÖR EN HUR VIKTIGT DET ÄR ATT MAN AMMAR SINA BARN

Nej jag skojjar inte!

Han sa att de inte rekommenderar att man opererar brösten innan man fått barn. Varav jag talar om hur släktträdet ser ut och rekommendationerna från Karolinska. (Han var för övrigt pendlare från Karolinska vad jag förstod det som)

INKOMPETENT
Det är då man funderar på ifall de manliga läkarna valt sitt jobb för att de får klämma på bröst hela dagarna?

Nej jag blir så arg så jag kan snart inte få fram något vettigt att skriva.

Max var inte med så jag fick ju fokusera på att andas och tittade på doktorn som ett frågetecken och svara med det jag hade. Jag visste fan mer än han! Så skulle det inte vara! Jag skulle få bli enlighted, men nej.
DET ÄR VIKTIGT ATT MAN AMMAR SINA BARN
Och sen det uppenbara: gilléhallon inlägg med anatomiskt utseende. Kunde man flytta/odla vävnad: nej kunde inte rekommendera det. Ilägg utanför/innaför muskeln: innanför, ytan syns genom huden annars.
JAG FICK INTE UT ETT PISS AV ATT TRÄFFA DEN MANNEN!


Snälla snälla snälla. Låt min kirurg på karolinska vara lika mån om sina patienter som Lisas kirurg var!


Seriöst vad gör man?
- Jasså du har bröstcancergen... jaha... men vi brukar ju inte rekommendera att man opererar innan man fått barn, det rekommenderar vi alla både de som skönhetsopererar och som gör det i förebyggande syfte. För det kan ske komplikationer.
- Karolinska Radiumhemmet som har hand om mitt fall säger att jag skall operera innan 30 då yngsta fallet var 35.
- Jaha... men det är ju bättre att bebisarna får mammans mjölk för det stärker ju bebisens emunförsvar.
DU KAN VARA DIN !"#%&!"%€&!
Ungefär så kan man sammanfatta konversationen.


Det enda som jag inte visste var att de hade en siffra på hur mycket vävnad de lyckas operera bort
ca 95%

MEN den vävnaden kommer vara nära huden och liksom med Nina kan det hända saker när de körtlar som är kvar får för sig att gå igång när man blir gravid men det kommer man märka på ett helt annat sätt än ifall man skulle ha kvar bröstet och leta efter konstiga knölar bland flera tusen andra.

Nåväl

Nu ska jag krypa ned i sängen och njuta över hur mycket information jag bär på som kommer göra mitt liv rikare och längre och glömma dumma gubbar som inte kan någonting för de är som sagt av manligt kön och... nej... vet ingenting!

Om shanti om
/Sara

Kommentarer
Postat av: ღ Anni ღ

Hej! Jag måste bara få fråga - var det Göran Liljegren du träffade? Han var den jag skulle träffa först på USÖ, efter att ha gjort en genetisk utredning i Uppsala. Min läkare i Uppsala sa innan vi skildes åt att om det skulle bli några problem med operationen så skulle han stå bakom och stötta mig.

Så låt inte denna läkare förstöra för dig. Till och med han måste väl inse att det är bättre att en nyfödd bebis får ha sin mamma livet, än att hon kan amma den några månader!!!

Stå på dig, be att få prata med en annan läkare. Min plastikkirurg heter Mattias Elmér och han har varit helt underbar under hela min resa.

Önskar dig lycka till nu!!

Kram Anni

Postat av: Sara BRCAsyster

Hej Anni!

Tack för stödet!

Jag är stationerad i Visby och får således deras hjälp och råd men kommer opereras i Stockholm på Karolinska. Jag förstår att det kan vara förvirrande då jag och lillasyster har samma blogg :D

Men för att förtydliga för alla läsare: Lisa har nyss blivit opererad på USÖ och jag kommer operera mig en annan dag på Karolinska



Kramar Sara

2011-12-13 @ 21:23:05
URL: http://brcasystrar.blogg.se/
Postat av: Trill

Hej

Jag blev tyvärr inte alls förvånad när jag läste vad du skrivit för de flesta plastikkirurger jag träffat är lika märkligt insnöade på detaljer som de dels inte är kompetenta att ha en åsikt om, och som inte heller är särskilt relevanta. T ex det med amningen. Herregud! Det finns massor med bebisar som inte blir ammade, och dessutom vem är han att ha en åsikt om huruvida du vill skaffa barn eller inte???

Stå på dig och kräv att få träffa en läkare som bemöter dig seriöst! De finns - även om de är få och svåra att hitta.

2011-12-15 @ 17:51:18
Postat av: Nettan

Hallå!! Ja e opererad på ks i dom har varit toppen där mot mig.... Avdelningen o personalen e super o haj hade inkeri schulds som opererade mig tillsammans med en som heter kerstin... Hoppas du får inkeri till din operation... Mamma skulle fått en som heter Jesper tror ja.... Hur som så e dom kalas på ks om du frågar mig!! Har ju varit inne ett par svängar under året!! Lycka till i massor o har du frågor el så så e d bara fråga på!!



Kramar nettan

2011-12-18 @ 01:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Besökstoppen