Ultraljud och mammografi

Så har man gjort det. Var inte alls så obekvämt som många säger. Kan bero på att jag har välformad byst så de kan inte trycka ihop det så mycket. Skräckexemplena på maskenen man såg framför sig stämde i alla fall inte. En designad apparat där plattorna var lätt kupade och kunde mekaniskt justeras i höjdled och roteras. Fick ta bilder uppifrån och från sidan. Man kände sig bara lite utsträckt i huden över bysten.
Sedan fick jag snällt sitta och vänta i ett annat väntrum, jag skulle visst ha en ultraljudsundersökning också. De hittade två vätskefyllda kötlar, en på 1,5 cm och en lite större. Verkade inte vara något problem då han visade och sa det i en axelryckning.

Det känns så lustigt att sitta i väntrummen. Jag sänker medelåldern rejält på alla platser jag besök. Man undrar vad de tänker...



/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Besökstoppen