I väntan kommer frågorna.

Hej där!!
Jag har varit mycket upptagen med musik och annat en tid nu men jag tänkte berätta vad som har hänt på operationsfronten för min del.

Eftersom min platsikkirurg Jesper tagit tjänstledigt hela hösten fram till februari så har jag gått från att tro att jag skulle opereras i Augusti, till tron på September, till tron på Oktober till nu tron på November.
Igår träffade jag min nya plastikkirurg Patrik och vi pratade förvånande nog om bröst. Jag trodde vi skulle prata om världsfreden, hahaha!! Nej men, mot ämnet. Han fick mig att ifrågasätta Jespers tänk om hur mina bröst ska opereras och även min önskan om att bröstvårtorna ska bort.

Jesper var mer i tanken "Nu tar vi bort hotet så får det bli som det blir, men det kommer bli bra"
Patrik är mer "Nu ska vi göra ett par snygga bröst"

Fördelarna med att ha kvar den riktiga bröstvårtan är endast estatisk, bröstet kommer se naturligt ut.
Nackdelarna är att ja ändå inte kommer ha någon känsel, bröstvårtorna kommer inte reagera på värme, kyla eller beröring och det finns en liiiiiten chans att man kan få cancer där.

Men nu när jag stod i duschen och kollade på mina bröst så tänkte jag "Varför inte, det skulle ju vara najs om de ser lite naturliga ut och ärren kommer inte synas, det kommer ju vara ärr runt vårtgården men jag ska ju ändå tatuera in lite pigment."

Sen kommer Patrik först ta bort bröstvårtorna, lägga dem åt sidan, ta ut bröstvävnaden och lägga ner inplantatet, sy ihop och sen sy fast bröstvårtorna. Det kommer liksom vara hud under nippelserna, de kommer inte vara någon bröstvävnad under, då borde chansen att få bröscancer där vara totallt omöjlig!!

Patrik hade också en anna idé. Att han skulle lägga in en expanderprotes först och sen när jag har den storlek som jag ska ha så ska jag sprättas upp igen. Han säger attdet blir bäst för huden.
Men hallå... jag ska ju göra en bröstförminskning. Huden ska inte töjas ut efter att den är nerskuren till den storlek jag vill ha. Jag vill inte heller göra en till operation när brösten redan är som dem ska. Då kommer det dröja ännu längre innan jag är återställd.

Men gör jag ett klokt val om jag har kvar bröstvårtorna?? Det är det jag undrar... Hur skulle ni göra?
 Även om era bröstvårtor skulle fungera lika bra som en blindtarm, skulle ni ha kvar dem??

Tack för mig!! // Lisa

Kommentarer
Postat av: frida

Svårt val. Om jag känner mig själv rätt så hade jag försökt hitta bilder på opererade bröst både med och utan naturlig bröstvårta och sen gått på magkänslan. Det borde inte vara omjligt.

2011-10-05 @ 19:38:55
URL: http://www.livetmedtresinnen.wordpress.com
Postat av: Sara BRCAsyster

Det låter ju fenomenalt! Jag kommer ju behålla mina :)

2011-10-07 @ 08:27:24
URL: http://brcasystrar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Besökstoppen