Bröststatus

Nu har mina bröst format sig lite mer!
Den överflödiga huden har gått ihop och implantaten har sjunkit lite så att nippleserna har åkt upp lite.
Jag har en sjukt snygg profil nu och perfekt glipa mellan tuttarna.
Jag ser fram emot att ha kläder med djup uringning och ingen bh så det är bara för mig att börja sy sådant!
Nu är mina tuttar mjuka, fina och fasta, de ser väldigt naturliga ut och jag kan knappt se ärren när jag ska byta tejp.
Mina bröst innehåller nu 445 g geléhallonimplantat(silicon), de är droppfomade och de är mina!

Men jag tycker att man ska tänka både en och 100 gånger innan man väljer att operera om sin kropp om det inte är för att du ska få bättre livskvalitet. Är det enbart av estetiska skäl så tycker jag att man först ska testa att träna. För motion kan också förändra dina bröst. Bröst är alltid fina när du är ung, det är när du kommer upp i
80årsåldern som de kan se lite knepiga ut.

Om min mamma inte hade haft bröstcancer så hade jag nog haft en annan relation till mina bröst. Nu när risken för bröstcancer på mig är lika med noll så älskar jag dem! Jag ser dem inte som ett hot utan vad de är, tuttar!

Hurray for boobies!!
//Lisa

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej. ramla över din blogg precis. jag söker info ang bröstoperation. jag har brac1 genen och min tvillingsyster fick bröstcancer i nov,så nu är min opertion bokad till 27/8.är livrädd för resultatet även om jag vet att det är löjligt. blev du nöjd? har du känsel? hur ont har du?. kan man röra sig? 100 frågor jag vet, men om du har tid så maila mig gärna. mvh Emma

Svar: Hej Emma!! Säger förlåt till dig också för dålig aktivitet på bloggen! Gick din operation bra?? Jag önskar att jag kunde svarat tidigare men nu får du mina svar lite i efterhand. Jag är supernöjd med mina bröst, de har blivit en del av mig nu. Jag har känsel över nästan hela bröstet, men det kommer tillbaka mer och mer. Första operationen så hade jag ont en månad, andra operationen en vecka, det är otroligt hur snabbt kroppen läker sig själv. Ärren är otroligt små och tunna också, man får ju tejpa i ett halvår så att de inte töjer ut sig. Jag kunde röra mig ganska bra efter första operationen, man blir ju lite försiktig samtidigt som man måste ut och röra sig för att få igång cirkulationen. Har du några andra frågor så är det bara att höra av sig, jag ska försöka vara lite mer aktiv nu, annars får du maila mig på [email protected]! Kram på dig!!
BRCAsystrar

2012-06-06 @ 10:55:03
Postat av: Annika tholster

Hej jag kom hem från sjukhuset föt några dagar sen efter en förebyggande operation. Har också massor av frågor jag undrar mest över hur det var att fylla på och hur länge du hade ont. Jag har varit rätt ledsen efteråt:( vet inte om det är en reaktion på smärta och feber som jag haft:/ jag är glad att jag gjort det.

Kram

Svar: Hej Annika!! Förlåt att jag svarar så hår långt efter, jag har inte varit inloggad på ett bra tag. Jag hoppas att allt har gått bra nu iallafall! Jag tyckte inte att påfyllningen kändes så mycket, det spände lite men då slutade doktorn att fylla på, sen hade jag ont i ca en månad men det var ju mindre i slutet. Min andra operation när de satte in mina siliconproteser så hade jag ont en vecka. Tråkigt att du fick feber, var det en inflammation?? Jag är också glad att jag har gjort det, hellre ett par plastbröst än cancer! Kram på dig!!
BRCAsystrar

2012-06-30 @ 21:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Besökstoppen