Allt ser bra ut!

Blånaden på vänstra var inget att bry sig om sa plastikkirurgen Åsa! SKITBRA!!! säger jag! Hon sa att det var ju så tunnt där och lärde mig känna vart SurgiMend plattan ligger.
 
Det är till och med mindre eller ingen vätska kvar i tuttpåsen (det som en gång var höger bröst). Så det behövde hon aldrig ge kommentar på. Hon sa att det skulle ta ett tag för huden att bli mjuk igen.
 
Jag skall äta upp de antiinflammatoriska piller jag har kvar och sedan är det slut med det!
 
Mycket riktigt stod det mellan Åsa, Kalle och någon mer som skulle operera ut implantatet på mig, men det blev Kalle! Så hon "kom ihåg" mig.
 
Hon berättade att det skulle läka i 6 månader innan de kunde gå in med ett nytt implantat. Åsa själv opererar många vad hon kallade "sista utvägen" operationer. Dvs ta vävnad från innerlåret (ni vet där det på oss tjejer putar ut lite, som en del väljer att photoshopa bort), vilket kan vara aktuellt beroende på hur det går med framtida försök med implantat. De kan ta från ryggen också men det görs inte på någon så ung.
 
Åsa sa även att det såg ut på mig som att jag hade mindre bröst innan. Jag tycker det är ganska samma men å andra sidan har jag inte provat bh-ar. En storlek större kan det iofs vara, men det är svårt att jämföra med ett hårt bröst som inte går att squeesa omkring i kläderna.
 
Åsa besöker Visby någon gång per månad men hon sa att det kanske skulle delas med Inkeri så att även hon hälsar på här!
 
Jag har fått ett namn på en sjukgymnast här i Visby som jag skall boka in mig hos! Hoppas de kan ta emot mig innan påsken så jag kan bli fit for fight efter påsk!
 
Och försäkringskassan ringde igår så jag kommer få besked i veckan om ersättning! Hurra!!!
 
/Sara
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Besökstoppen