Sista återbesöket på länge

Idag byttes tejpen på det nya ärret.

I veckan har det samlats lite vätska som nu på morgonen hade delvis försvunnit. Här om dagen när jag använde mjukprotesen så var det lite rött men det gick också ned bortsätt från ett litet märke. Inget anmärkningsvärt men att hålla koll på.
Jag fick veta att mjukprotesen kan fungera som bröstbandet vilket är goda nyheter för vänstra bröstet! Så svullnar det så kan jag använda mjukprotesen mer.
 
Vänstra bröstet har fått en liten blånad på undersidan som inte får bli blåare och ytligare. Men det är cirkulation i alla fall. Jag skall fortsätta med min värmekudde (ska sy en mysig ylle-bh också så slipper jag se ut som att jag gjorde en förstoring samtidigt som rekonstruktionen).
 
Ärret såg bra ut och vecken var rena! Jag skall nu själv ta hand om allt och rapportera om det är något annat.
 
Petra skulle kolla med Elisabet ang hur länge jag skall äta antibiotikan men det är en vecka kvar så förmodligen är det inte mer än så.
 
Jag har i veckan dragit ned på alvedonen. Inga mer natt tabletter! Så har jag spritt ut mitt intag också.
När jag vaknade hade jag den där två dagar efter träningsvärken. Men det kan jag leva med, mitt tarmsystem behöver få vila efter 7 veckor av pillerknaprande.
 
Det börjar bli tråkigt att sitta hemma, ska bli kul att börja arbeta! Jag är sjukskriven till efter påsk men kommer arbeta samman med min vikarie på waldorfskolans avslutning.
Vikarien för kören i Eskelhem tar hand om dem till Valborg så jag har tid på mig att återhämta mig tillräckligt för bilkörning.
 
Jag provade att cykla till Ica här om dagen. Jag har aldrig tänkt på att man lägger vikten på styret när man hoppar upp på cykeln. Visst fördelar man vikt när man cyklar men det kan man parrera. Så det blir inte cykla förrän jag har lite mer styrka eller stretchat ut muskeln lite mer.
 
Så busskort skall inhandlas!
 
Försäkringskassan skickade papper i veckan så jag fick åka runt och hämta in uppgifter om timmar och lön från alla arbetsgivare. Jag är ju timanställd överallt så det är ju lite papper som inte hittade rätt!
Hoppas jag får betalt fort efter alla papper och nya papperna för förlängningen är inne.
 
/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Besökstoppen