Dag fem

Drenagen får sitta en till dag just in case.
Jag har precis inte bråttom.

Har filosoferat om mitt intag av läkemedel då jag sov förbi kl 2 alvedonen igen och därmed vaknade i sämre skick än jag somnade i. Max och ett larm får hjälpa mig sen.

Frågade sjuksystern om det var något speciellt jag ska tänka på med sprutan och hon sa - tryck ihop huden och håll sprutan ca 30 grader när man sticker in, långsamt trycker ut innehållet och sedan drar ut halva i taget.
Min tanke var att den sköterska som gjorde det bäst utan att det blev ett blåmärke typ gjorde allt i räserfart säger mig att erfarenheten spelar in.
Min mage har fina små runda märken från alla förutom första iaf.

Hela jag kommer se ut som en krigszon!

Börjat få blåmärken på brösten nämligen! Träffade han som med Inkeri kollade och ritade inför operationen (som jag trodde även var med under men det var han visst ej). När jag såg blåmärket och utbrast
- men Gud vad snyggt!
Spann han vidare och sa
- ja och snyggare kommer det att bli! Blått grönt gul och så kommer det flytta på sig ned mot magrutorna!
Medan han pekade och visade.

Så på frågan - blev det snyggt? Så kan jag säga - inte idag? Tiden, gravitationen och min läkehud får utvisa!

Träffade kusin Amelie och så kom Pappa! Tillslut även Max såklart!


Utskrivning i morgon? Kanske det!

/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Besökstoppen