Dag tre

Dagen börjar med att jag fick två drenage mindre och bröstbandet blir något skönare att använda med bommulsvadd under. Jag gråter när jag berättar då det sved så mycket under ena armhålan och det inte hjälper med smärtstillande i momentana smärtor.

Sjukgymnasten kommer igen och vi pratar rörlighet och de få övningar jag skall börja med efter 3 veckor. Resten av rörligheten skall jag ta med Inkeri.

Läkare och sjuksköterskor fortsätter att berömma mina brösts status - dvs det läker bra!

Idag tog Max med kändisar på besök! De tre basarna från team Mojje: Julius, Jona och Oscar!!!
Härligt att prata gamla gotlandsminnen från 2006 och framåt. Och framförallt underhållningen!
Tre timmar senare och lite morfin i mitten är det dags för dem att gå - hungern och öl lockar.

Jag märker själv att andra patienter äter och beställer en kyckling med rotsaker och en av favorit sjuksköterskorna beordrar att jag skall få vinbärsgelé till - annars blir jag upprörd!

Nu jag ligger här och inväntar kvällsronderna.

Hunger är inget som existerar men bär mat serveras äter jag gladeligen. Borde vara morfinen som påverkar...

/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Besökstoppen