Operations-skjortan på!

Nyduschad! De har alltid varmvatten här iaf.

Studsade runt några gånger framför spegeln och konstaterade än en gång att det är mycket jag lämnar. Då jag är med i en studie om SurgiMend* fick jag fylla i ett frågeformulär om hur jag ser på mig själv nu, så kommer samma fyllas i efter operationen. Många 5or utdelades för utseende, sexighet och självkänsla med det jag har. Men så är det inte för utseendet jag gör detta heller, hade det varit så hade jag aldrig legat här. Därför har jag heller inte haft bråttom att lägga mig här.
Vetskapen om att det kommer slå hårt ifall förväntningarna är för stora är sjukt närvarande. Det är lika bra att tänka - kommer ej ha känsel och kommer se ut som skit tills allt satt sig. Men jag vet hur jag själv är, bara det bästa duger. Jag hoppas SurgiMend* är det bästa. Jag får i alla fall ha bröstvårtorna kvar... Huden kommer vara 100% min! Men hur nöjd...


*SurgiMend en variant av material kallat AMD (acellulära dermala matrix) som i detta fallet är en cellfri kollagenplatta av kalvhud! De kommer sy in materialet för att hålla upp protesen istället för att sy ihop kappmuskeln med någon annan muskel.


Jag är med en till studie! Normalt ger de antibiotika endast innan operation, nu skall jag även få doser efter för att se om det hjälper till att hindra eventuell inflammation. Eftersom jag är ung i situationen så vill de gärna ha mig med på lite allt möjligt. Men jag är nöjd!


Operation innan 30 enligt läkarna på Radiumhemmet men sanningen är kanske att jag i detta fallet är ung eller så inser de inte att det kommer vara fler unga. Min mutation kan ju inte vara så mycket annorlunda än de andra som bloggar där ute om samma sak.

Jag sa till Inkeri att lillasyster redan genomfört operationen och det skiljer 5 år. Lisa op november 2011, 20 år & 4 månader. Sara op februari 2014, 27 år & 6 månader.
Jag känner mig inte så ung i jämförelse så att säga!


Just det! Inkeri tog fram en massa "salladsskålar" mina tuttar rymdes i en 500 ml sådan! Dryga 1 liter tuttar! Det ni!
Ska bli intressant att höra sedan hur mycket de vägde upp när de väl fått ut fyllningen!


Tankarna fokuserar just nu medan jag sörjer att jag inte får frukost. Sista glaset vatten sveptes 5:37 och Descutan gör mig torr både ute och inne.

Narkosläkaren jag träffade igår var helfestlig! Då jag i ett formulär sagt JA till åksjuka sa han att jag ska få en extra bra dos innan så jag slipper spy som en gris!


Nu är det dags att lägga ifrån mig allt och låsa in det.


*pustar ut* tack för alla "sparkar i baken" - nu kör vi!

/adenalin Sara




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Besökstoppen