The Countdown

Var på mammaografi och ultraljud förra fredagen, om två veckor är det dags för magnetröntgen. Jag fick äntligen tag på alla som jag skulle få tag på inför operationen. Remissen som skickats till magnetröntgen var bristfällig så när jag fick remissen till operationen började arbetet med att boka in mig på allt INNAN operationen. Röntgen har skrivit ordentligt att det är operation veckan efter så att de vet att resultaten är prioritet. Men det fanns inget anmärkningsvärt när jag var på mammografi och ultraljud så det lär se fint ut i alla fall.
 
Läkaren som gör utraljudet är så rolig - Ja du har ju väldigt täta bröst.
Så som unga bröst ska vara, det är därför alla läsare där ute skall lära känna sina bröst så att ni vet vad som är onormalt ifall det sker förändringar.
 
Om tre veckor... tre veckor det är ju ingenting! Vi tog hand om tvätten igår sambon och jag och jag lade genast undan kläder i en resväska. Köpte DesCutan-lösningen till de sista tvättarna innan operationen redan när jag var på mammografin. Fick en Teddy-filt av storasyster i julklapp som packats ned också. Har letat fram ett par tofflor som jag tänkte ta med, behöver ta med raggsockor också...
 
Alla tankar cirkulerar kring det praktiska. Sprang runt och letade tröjor på rea som jag i provhytten provade genom att dra de över huvudet - se hur lätt de ramlade ned över axlarna och sedan sträcka ut armarna i ärmarna. Det blev två tröjor, en stor collage utan luva och dragkedja och en tunnare med trekvarts ärm.
 
Funderar på vad jag skall ha med till operationen...
 
Grejen är ju att jag är en aktiv och frisk tjej som aldrig ligger sjuk mer än tre dagar innan jag är på fötter igen. Nu skall jag förbereda mig på att vara utslagen i flera veckor! Alla mina körer som får vänta på min ankomst - jag blir stressad i alla fall. Och när ska jag få yoga igen? Funderar på att ta med mattan bara för att kan göra lite sittande yin eller något - men mest troligt är ju att jag tittar/sover till Heroes som kommit ut på Netflix.

Jag är tjejen som tar i tills jag spricker och nu skall jag bara flyta med... känns märkligt, minst sagt...
 
/Sara
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Besökstoppen