Lär känna dina bröst

En enkel sak att göra som inte tar längre tid än du gör det till!

Idag är vi väldigt skevt kroppsfixerade! Man ska skämmas för både det ena och det andra men tar du hand om kroppen du fått från födseln?

Ska man vara beredd på att saker och ting händer måste man lära känna sin kropp allt från födelsemärken till körtlar här och där.

Bröst har olika täthet och körtlarna kan kännas olika. Jag kommer fortfarande ihåg det nät av körtlar som jag själv gick igenom en gång i månaden. Hur jag vid ett tillfälle hittade en förändring - en god vatten cysta visade det sig! Här om veckan när jag fick en liten inflammation i en lymfa kunde jag komma ihåg hur den cystan hade känts och ge mig själv en bedömning att det inte var farligt för den var mjuk och den slutade vara inflamatoriskt röd och göra ont och tillslut försvann den.

Men hur gör man en sån där koll då? För det första måste du vara naken! Sätt på varmvattnet i duschen och ställ dig framför en spegel. Notera dina brösts former. Lyft på armarna i ett T och se hur de beter sig då. Lyft de över huvudet och notera än en gång hur de förändras. Vrid vänd posera!
Gå in i duschen och tvåla in dig som vanligt. Hasta denna gång inte förbi brösten utan med mjuka cirkelrörelser använd fingrarnas höga känslighet att utforska brösten med. Lägg armen bakom huvet och känn upp i armhålan där lymfor bor. Cirkla dig in mot bröstvårtorna och gör likadant på andra sidan!
Innan du somnar ta favorit lotionen smörj in dig som vanligt och gör om dushproceduren fast liggande på rygg med armen över huvet.

Du kommer finna ut mycket spännande ting om dina tuttar och när du en gång står där och något inte är som det brukar - hör av dig till de som vet! Vänta inte! Slåss!
Jag och lillasyster har ett VIP-pass men det har ju inte alla och innan vi hade passet fick vi också slåss lite.
Det spelar ingen roll hur ung du är idag! Du kan få cancer i alla fall!



Tips!!!
 
AstraZenica har en Duschlapp på BROs webbshop som man kan beställa hem och hänga in på duschen så påminns du varje gång du duschar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Besökstoppen