Återbesök på Visbys bröstmottagning

Petra erkände att hon och Elisabeth hade varit oroliga över hur det sett ut när vi sågs en vecka sedan.
Men nu ser det jättebra ut! Det har bara blivit ett ordentligt veck i huden som vi skall se till att rengöra dagligen med tops.
Petra fick ta bort lite av kirurgtejpen då den påverkade vecket så ersatte hon med en liten klippt bit.
Kalle hade skurit lite i bröstvårtan, vilket jag förstod skulle behövas för att det nya snittet skulle se snyggt ut då såret hade börjat torka i kanterna.
 
 
Margareta var en fantastisk kvinna! Hon sa det att mjukbröstet är ju verkligen nödfallet och visade på att det inte kommer sitta still allst. Hon sa att jag fick nåla fast det i mjukbhn.
Jag fick en storlek för stor men hon menade på att bredden stämde bättre med vad jag har så får jag tömma ut vadd. Så har jag fått hennes kort så jag kan höra av mig när den riktiga protesen skall provas ut.
 
Margareta tänkte helt rätt! Minus extra vadd ser det skitbra ut!
 
Petra lade in en ny tid om en vecka så att de är med och ser att allt ser bra ut när det är dags att byta tejpen!
Hade vi själva tagit bort kompressen idag hade vi inte kunnat konstatera det Petra konstaterade så det känns tryggt att göra allt under uppsikt tills man vet vad man tittar efter.
 
Så skönt att bli av med bröstbandet!!! Vänstra har börjar muttra lite, men inget som ser konstigt ut, bara jag som känner. På med mjukisbh och mjukisprotes! Redo att möta veckan!
 
/Sara
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Besökstoppen