Komplikationer

Komplikationer kan komma när man minst anar det.
 
Igår natt klev min älskade katt på högra bröstet. Jag, som alltid är beredd när hon är på det humöret, låg och sov djupt.
Sjukt obehagligt och jag skrek till, varav katten inte har försökt sig på något liknande sen dess.
 
När jag ställde mig i badrummet för att fukta mina armhålor såg jag det - som en leverfläck som tittade fram under tejpen nära bröstvårtan.
Max och jag konstaterade att det var blod på insidan av huden men ingenting tycktes ha läckt.
Igår kväll noterade jag att blodblåsan var något större och ringde avdelningen och fick prata med Isabelle!
Hon sa att sådana komplikationer kan uppstå och så länge det inte sprutar blod eller läcker eller att storleken ökar i hög takt eller att jag har feber så kan jag sitta lugnt i båten, annars ska jag in akut.
 
Nu på morgonen kan jag konstatera att det sölat lite sårvätska på nattskjorta och täcke, men allt har torkat så jag kan bara av placeringen säga att det är från samma ställe. Ringde igen för att fråga hur mycket det skulle läcka för att vara allvarligt och sjuksköterskan som svarade frågade vad som hade läkt och ifall det luktade och om jag hade feber. Hon bad mig avvakta under helgen - då jag på måndag träffar Ann igen - och att jag ska ringa om jag är orolig.
 
Idag som är duschdagen! Jaja, får bli en selektiv dusch som första gången efter op.
 
Goda nyheter är i alla fall att rodnaden från inflammationen har lagt sig tack vare antibiotikan! Nu är det bara vätskan i bröstet som är frågan ifall det är för mycket. Hur är det när det skvalpar runt lixom? För det är mycket vätska men skvalpar tycker jag inte att det gör.
 
Nåväl, förbereder mig på att kanske få ligga över på måndag för tömning och andra åtgärder. Undra hur de tömmer? Får man ett nytt dränage inopererat?
 
/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Besökstoppen