Operation igen!

Inkeri var ganska nöjd idag. Ganska som i att det största fältet som uppkommit nu ser ut att vilja läka som det ska men att det fortfarande är ansträngt. Precis vid ärret behöver dock huden tas bort och vad jag tänkte var muskel är implantatet som man ser i det öppna såret. Implantatet återspeglar muskel och hud omkring sig så därför kunde man tro att det var muskeln, om man inte tittar ordentligt och ser den skrovliga ytan.

Lösningen på detta då?
Operation! Inte bara ta bort lite hud och sy ihop utan även ta ut implantatet och även SurgiMendplattan, som vad det verkar inte har läkt fast i huden.

Så på fredag ska jag lägga mig på op bordet igen och kan förhoppningsvis åka hem samma dag, det är en snabb op och om jag slipper drän är det bara att gå!

Sedan skall mitt då tomma brösts hud få läka i lugn och ro! När huden läkt klart kommer jag få en bröstprotes att ha i bhn. Denna kommer jag få bära över sommaren, ja jag badar ju knappt ändå så mycket som jag arbetar.
Sedan skall jag få göra en ny op där de lägger in allt igen.

Jag lämnas härmed över till Elisabeth och Petras vård tills början av juni då jag skall träffa Inkeri och Ann igen. På fredag skall jag få träffa en annan kirurg då Inkeri har andra operationer.

Detta innebär några veckors sjukskrivning igen, men snabbare återhämtning. Äntligen få börja med sjukgymnastiken som jag väntat med, och när jag känner att det går promenera längre och tillslut cykla!
Glömde fråga om bilkörning men antar att det är samma - när det känns bra. Skall dock fråga om när jag kan bära ryggsäck.

Jag skall äta mina piller någon vecka till om allt går som det ska med läkningen. Får jag feber skall jag dock ringa avdelningen.

I morgon skall jag ringa Petra och boka in möten för kontroll, ringa och boka båtbiljetter, ringa Ann och fråga om ryggsäck och bilkörning och på kvällen skall jag ringa E13 och fråga när jag är välkommen och när jag skall opereras.

Känslorna? Ja, jag förväntade att de skulle behöva ta bort hela huden efter jag sett mig i spegeln igår och att jag skulle få transplantera hud från rumpan eller så. Jag blev glatt överraskad! Det skall bli skitspännande! Bidrar till studien gör jag i alla fall!
Visst är det tråkigt att det inte gått bra. Högra sidan har ju varit ledsen från början och Inkeri sa att jag inte kunde gjort något annorlunda. Men vilken resa jag får vara med om!

När vi åkte hem till Tyresö sa jag till sambon
- jag är skittaggad! Får man vara det?
Det är ju bättre att vara positiv i alla fall, jag förnekar ju inget precis.

Hade de sytt om ärret utan att ta ut implantatet hade det nog varit en längre återhämtning. Nu kan jag fokusera på att bli bra och komma tillbaka till mina sysslor!

Jag slipper Descutan duschen då bakterierna på huden redan är i såret. Så det är bara att duscha som vanligt i morgon! Yey!

/Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Besökstoppen