Vaken! Får jag gå hem nu?

Kl 9 började de förberedelserna och kl 9:30 sov jag som en stock. 

Kalle som operade ritade bara en liten båge över det blå partiet och förklarade att han skulle snitta i det gamla snittet och försöka sy ihop som det var men förmodligen skulle han få skära ut en liten bit. Han sa att det var en snabb operation som förmodligen skulle ta en kvart.

Jag fick infarten  i armvecket denna gången, lite bökigt det med men hellre där än handleden tänkte jag först men slog mig senare att det hade gjort detsamma.

Narkosläkaren var en ung kille denna gången och han bad mig svälja något äckligt kuckelimuck innan de gav mig medicin mot illamående och tillslut narkosen.

Jag vaknade till 10:15, eller det var då jag öppnade ögonen och tittade på klockan. 10 hade de väckt mig.
Vaknade utan smärta och bekämpade den lilla trötthet som fanns.
Skönt att vakna utan att känna sig överkörd av en ångvält!

Kalle svängde förbi lite fort och sa att kompressen ska sitta i 2-3 dagar varav jag berättar att jag skall träffa Petra i Visby på måndag. Perfekt sa han! Kalle ber mig påminna sköterskorna på E13 att jag skall få ett bröstband som skall pressa på huden för att ej vätska skall ansamlas. Jag som glömde mitt i Tyresö! Nåväl, nu har jag ett att byta med.
För er som kanske börjar räkna ut det så kan jag bekräfta att det är sant - inget dränage!!!

10:30 ringde de på sköterskorna från E13 och de berättade sedan att de inte alst var beredda på en så tidig ankomst, inte konstigt då jag var planerad för op kl 10. Så fick ligga och lura lite innan de hämtar mig.

Jag fick återse mitt gamla rum men fick sängplatsen mitt emot min gamla! G5 alltså!

Bröstet ser fint ut. Sambon tänkte sig gamla tanters platta tuttar när vi pratade på hemvägen sist och jag kan berätta för alla att så mycket hud blir det inte! Kalle sa att jag är så ung så det fanns ingen risk. Det är lite mer hud än en pojkvasker.

Har fått in lingonsaft *mmm lingonsaft* och sörplar i mig i väntan på lunchmenyn!


Torskrygg med äggsås blev det och efterrätt kaneläpplen och vaniljkräm! Ljuvligt!!!
Har lite eftersmak av kuckelimucket jag fick svälja innan op bara. Men det får det vara värt!

Efter att ha tittat på flera avsnitt av "the nanny" som netflix fixat till utbudet tog jag mig en promenad till fikavagnen där de fredagsfestade med blåbärslängd och singoalla, man tackar!
Tänkte ge sockret en skjuts då toabesöken visat en blek stackare i badrumsspegeln. Snart dags för piller också!

Trodde jag ja, ett väntade medan batteriet på telefonen sinade. Jag frågade en sköterska om jag skulle ta mina tabletter som vanligt men jag skulle bara ligga och vänta på sjuksystern ifall det var något nytt på pillermenyn. Men Kalle hade noterat att jag kunde gå hem idag! Så jag lovade snällt att jag skulle vänta lite till.

Halv fyra och äntligen en sjuksköterska! Förutom att jag får gå hem så skall jag bära bröstbandet några dagar. Detta för att sprida på vätskan snarare än att det blir en böld säger ssk!
Hon ger mig medicinen, samma som förut! Jag blir av med infarten i armvecket och de tar fler mrsa odlingar fast från infarten, svalg, näsa och geniala delar. De har visst haft en patient som burit på dessa.

Nu är det bara att kalla på kavalleriet så kan jag åka hem!

/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Besökstoppen