Senaste utlåtandet

Som jag märkt försvann fettet fort från undersidan bröstet ganska snabbt efter op och Inkeri konstaterade i tisdags att en till sådan op behövs innan expanderproteser sätts in. Inkeri sa det att kroppen tar ju upp det som inte används och då jag har tunn hud kan det vara orsaken till att det blev komplikationer från början. Men det är ju skillnad! Hon menar att det kommer bygga på mer en andra gång.
Hon konstaterade också att det inte fanns så mycket kvar att ta av och att nästa gång kommer de ta fettvävnad från låren också.
Dvs jag kan fortsätta att lägga på hull för hullets skull!

Det var härligt att träffa Inkeri på hemma plan och kvinnan (vars namn aldrig fastnar) som deltog sist jag träffade Åsa var med samman med en till sköterska/läkare. Kvinnan är nu presenterad som kontaktpersonen sjukhusen emellan och alltså den som håller i projektet att Åsa/Inkeri åker över till Gotland och träffar patienterna.

Nästa op blir alltså i januari på samma ställe som förut - Inkeri frågade ifall det var ok och jag sa att det enda sist var ju väntan och det går väll kanske inte att planera. Hon sa att de är ju inte vana med oss mastektomi patienter men att vi förmodligen är av en annan kaliber och därför blir lite annat i deras vardag.

Därefter tre månaders läkning innan expanderprotesen sätts in och det bästa - påfyllningen kan göras i Visby!!!
Så någonstans april/maj har jag två tuttar igen, om än olika storlek :) Inkeri sa att man behöver inte ta ut expanderprotesen om det inte är så att man behöver göra en justering.

Så jag får lägga upp en awesome planering för våren som gör att en vikarie kan gå in med mycket på fötterna! Jo det är det enda jag tänker på just nu förutom tuttar.

Jag har ju valt att inte ha utanpå-protes då jag ansett det vara säkrats innan jag fått prata om hur hårt ett hårt tryck är. Inkeri trodde absolut jag kunde använda minst mjukisprotesen men absolut silikonprotesen "för så hårt skulle de inte trycka" men jag tror att jag i kombination med tighta linnen ändå får ett hårt tryck att jag skall använda protes så lite som möjligt. Nåväl.

Over and out
/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Besökstoppen