Op 1.3

1030 Så sitter man på Teres Plastikgruppen på Sabbatsberg mitt i stan!
Läser i väntrummet medan en bekant röst säger hej! Det är Inkeri i egen hög person som susar förbi.
Känns bra att det ska vara hon som genomför op!
 
1140 jag får träffa narkosläkaren och byta om. Max är med!
 
Strax efter 12 så kommer Inkeri in och ritar på mig med nyheten att om jag känner mig ok så kan jag åka hem ikväll!!!
 
Efter en bra stund skickar jag hem
Max vars mage kurrar av hunger. Jag börjar känna mig lagom matt av att inte ätit på snart 12 timmar.
Det visar sig att de två op som låg innan min var större som drog ut på tiden båda två.
14:30 leds jag tillslut in i en op sal och op avslutas 15:15
 
Jag kvicknar till närmare 16 och en halvtimma senare ordnar med svärmor att hon ska hämta mig.
 
17:10 kommer Inkeri och berättar vad som gjorts.
Jag har två sår på magen som är sydda med stygn jag inte behöver ta bort. Såren är tejpade med kirurgtejp och jag skall bära gördel för att motverka vätska. Bröstet har några sår också men det går att dusha med tejpen och bröstet skall hållas varmt! Ingen tyngre  lyft fysisk aktivitet på en månad. Två alvedon 4 gånger om dagen. Naproxen vid behov. Känner vi igen det?
Bröstet skall inte utsättas för tryck så protesen får vila! Men med förbandet ser det nästan ut som jag har ett extra bröst! Får stoppa ordentligt med fetvadd på! Fick av uppvaket två rullar med fetvadd!
 
Skillnaden från de andra är att jag ev är sjuk på måndag annars redo för arbete!
Ska bara prata med kollegorna om lyft så får jag hjälp med de delarna!
Får lära mig att gå sakta i trappen också...
 
Ska bli härligt att bli uppassad igen, men samtidigt lite tagen på sängen. Tänkte kanske inte på det där med lyftet innan. Måste få hjälp att möblera musiksalen så jag kan ha allt möjligt aktivitet där inne.
 
Nu ska jag få komma ut och få luft så hittar Ylva mig kanske lättare. Men ssk insisterar på att bära min väska!
 
/Sara
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Besökstoppen