En natt till

Vaknade till soluppgången vid 05:20. Nattrutinerna här är vid kl 22 och kl 06 så nattsköterskan kom strax efteråt. Han bekräftade det jag trodde - att mitt rum har den finaste utsikten och stod en stund vid fönstret och noterade sillgrisslorna i vattnet.



Tänkte somna om men tankarna om hur jag hamnat här höll mig vaken och jag började skriva lite till Bcf Gotland Rosas tidning. Gick och tog min frukost i dagrummet vid åtta. Peter van Tour var gäst på radio Gotland så jag lyssnade på hans forskning om komposition i Neapel på 1700-talet. Där sången var det första instrumentet och basgångar grunden till harmonin.


Jag han knappt komma tillbaka till rummet förrän Inkeri och Ewa knackade på! Det ser fint ut men det har kommit mycket i dränet. Inkeri berättar att det skall fyllas på mer och jag kan se att det förmodligen var svullnad igår som gjorde att de såg lika stora ut. Porten till expanderprotesen sitter snett under bysten och det gör ont när man trycker där. Inkeri säger att den är lite bråkig och trycker lite extra - jo tack! Hon säger att huden var lite ärrad men att det är mer av mig denna gången så det kommer bli jättebra! Petra kommer kalla mig om två veckor för påfyllning. Bröstbandet skall sitta högt på det nya men lågt över det gamla. Hon skrev ut en sjukskrivning på 4 veckor men jag är ju välkommen tillbaka tidigare om jag tar det lugnt. Som vanligt skall jag inte vifta för mycket med armarna och inte höja de högre än axelhöjd. Inga lyft! Minsta tecken på inflammation ska jag ringa!

Jag skall snart bli av med nålen i armen! Och har bett om en magpåse för dränet för - jag skall få permis idag!!!
Bästa med att vara uppe och gå redan dag två.

/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Besökstoppen